2020 (ir 2019) ataskaita
Buhalterių paruošti dokumentai čia:
https://drive.google.com/drive/folders/1CI0oGsvqQlbgBlz6B5ksxOr3aHYYsxgT?usp=sharing
(įrodymas, kad buvo išsiųsta paštu visiems butams, taip pat 3-4 butui (Rolandui ir Deimantei) 2021 03 15d ir 29d, dviem laiškais):
***********
Šiuo laišku Valdyba atsiskaito už 2019 metų gautus ir išleistus pinigus. Bet paliesime ir 2020 metus.
2020 m. ataskaitą buhalterija paruoš tik kovo 30. Tada parašysiu antrą dalį, o tuo pačiu ir į klausimus atsakysiu, jei dabar pakomentuosite man atrašydami į laišką arba viešai straipsnyje (spauskite ir komentuokite Bendrijos portale, prieigos prie svetainės slaptažodis „kaimynams„):
https://www.sapiegosdominija.lt/2021/03/14/finansines-ataskaitos-2019-2020-pirma-dalis/?ppt=22b5eb3d654a47c7c870d0ab54653656
Ankstesnė Valdyba įdėjo savo teigiamą indėlį: a.a. Pirmininkas nuoširdžiai rūpinosi namo buitimi, nebuvo pasyvus. Taip pat buvo nemaža orientacija į taupymą, kad nedidėtų Narių mokesčiai, ieškojo pigesnio varianto. Taip pat buvo atliekamos analizės remontų klausimu.
Kai kurie pagerinimai ir dar neišspręsti klausimai:
1. Buhalterija gauna visus Išlaidų dokumentus laiku automatiškai, todėl moka laiku ir Bendrija neįsiskolina paslaugų tiekėjams. Sprendimas paprastas – tiesiog davėme buhalteriams prieigas prie tiekėjų portalų (elektra, vanduo, etc). Dingo rizika, kad Valdyba ar Pirmininkas kažko nepersiųs, ir buhalterija nesumokės laiku. Deja, anksčiau taip nutikdavo, net ir mūsų kadencijos metu, bet jau susitvarkėme.
2. Nebenaudojame grynų pinigų, tiekėjams apmokama TIK bankiniais pavedimais. Kadangi neišimami pinigai iš banko kortelės, todėl dingo rizika, kad Valdyba ar Pirmininkas gali sumokėti už paslaugas kažkam be mokėjimo dokumento ir paskui dokumento nepristatyti dėl aplaidumo.
3. Dar neišspręstas klausimas: trūksta sąskaitų ar kvitų atliktiems darbams iki 2019 gegužės, iki dabartinės Valdybos išrinkimo. Abejonių dėl gerų a.a. Pirmininko ketinimų neturime, iš nuogirdų ir ankstesnės valdybos liudijimų galime tikėti, jog grynais buvo už paslaugas mokėta, bet dokumentų iš tiekėjų neprašyta. Šitą trūkstamų dokumentų klausimą spręsime vėliau, kaip atskirą, pateiksime nariams.
4. Sumokėtos senos tiekėjų skolos, pvz į Valdybą 2021 vasarį kreipėsi liftų priežiūros tarnyba Kone UAB dėl 2018-2019 m neapmokėto 3 laiptines lifto remonto ir visų trijų laiptinių 15 mėnesių techninės priežiūros. Atlikome tyrimą, gavome sutartis ir sąskaitas, pasikonsultavome su ankstesne valdyba, ir apmokėjome. Suma įtraukta į 2021 metų sausį- vasarį-kovą, matysite lapeliuose (trečios laiptinės gyventojai – dar ir už 3 laiptinės lifto remontą). Iš praeities atkeliavę mokesčiai nemalonu, bet teisiškai neturime pagrindo neapmokėti.
5. Dėl stogo avarinės būklės patirsime išlaidų, jas matysite sausio,vasario,kovo mėnesių lapeliuose (Bendrojo naudojimo objektų remonto darbai). Gyventojai nebegalėjo laukti, kol Valdyba suorganizuos stogo remontą, todėl 2 kaimynai įspėjo Valdybą, kad susiremontuos patys. Valdyba padarė naujus namų darbus – gavo teisininkų išaiškinimą, kad privalome kompensuoti už Bendrus objektus. Valdyboje vienbalsiai pasirašėme sprendimą, kad turime kompensuoti per 30 dienų po tokių darbų atlikimo ir pretenzijos gavimo. Pinigus 2 kaimynams sumokėjome is Einamosios Bendrijos sąskaitos, ir sumą išskirstėme visiems butams sumokėti per 3 mėnesius, gausis apie 50-100 eur, priklausomai nuo ploto (0.6323 eur už 1 m2). Nemalonu, bet pagal šalies įstatymus Bendrija privalo vykdyti prievolę. 2021 metais galite tikėtis ir daugiau tokių netikėtų išlaidų, nes gyventojai turi teisę šalinti avarinės būklės priežastis patys (kai vanduo bėga į butą), o Bendrija – sumokėti.
6. Dar neišspręstas klausimas: yra didesnių įsiskolinimų iš kaimynų, buhalteriai nebeturi kantrybės ir siunčia teisines pretenzijas, tad įsiskolinimas sumažės. Parašysiu kovo pabaigoje, antroje šios ataskaitos dalyje.
7. Ilgalaikio remonto planą pristatysime per balandį-gegužę, dabar laukiame stogo brėžinių iš architekto, ir gausime rangovų sąmatą stogui. Terasoms,balkonams ir karnizams remontuoti-hidroizoliuoti projektą ir sąmatą jau turime.
8. Kaupiamojo fondo įmokos 2019 metais sudarė 54359 eur, o 2020 metų gale buvo jau 78530 eur. Iki šiolei iš Kaupiamoje fondo nėra išleista nei vienas euras. Deja, šitos sumos neužteks viso namo hidroizoliacijos darbams, tad reikės atskiro finansavimo, to klausimo projektą pateiksime balandį-gegužę.
Norintys patys pastudijuoti 2019 m. Finansinės Atskaitomybės dokumentus, juos atsisiųskite:
Supaprastinta versija, t.y. apibendrinamasis Aiškinamasis raštas čia, o žemiau nuotrauka iš :
Jei turite komentarų – galite tiesiog atrašyti man į šį laišką, arba pakomentuoti viešai straipsnyje (jei portale klaus slaptažodžio, jis – „kaimynams„):
https://www.sapiegosdominija.lt/2021/03/14/finansines-ataskaitos-2019-2020-pirma-dalis/?ppt=22b5eb3d654a47c7c870d0ab54653656
ANTRA DALIS
Finansų tema.
1. Jau skaitėtė 2019 metų finansinius dokumentus PIRMOJE DALYJE. Dabar dalinamės 2020 m. dokumentais, bet lyginame ir su 2019.
2019 metais Valdyba rinko trūkstamus Finansinius dokumentus, buvo išmokėta valytojai susikaupusi nepriemoka (2130 eur, išmokėta 2019 05 31). Valytojai buvo mokama ~150 eur į rankas, ir nuo 2019 06 mėnesio – ~300 eur į rankas. Patys galite bet kada matyti Valytojai ar Pirmininkui per paskutinius 6 metus mokėtą atlygį DNSB.eu platformoje – Bendrijos ataskaitos – Atlyginimai. Tik ūkvedės 400 eur.
Ten pat matysite ir sąskaitas tiekėjams už 2015-2021.
2. Buhalteriai paruošė 2020 12 31 d. finansinę nuotrauką – Finansinę atskaitomybę.
Visi dokumentai čia:
2.1. 2019 ir 2020 metais naujos Valdybos Pirmininkui nebuvo mokamas atlygis. Ankstesnė Pirmininko alga buvo apie 164 eur į rankas. Vertiname, kad ankstesnė alga buvo per maža, nes darbo ir atsakomybės valdyti Įmonę-Bendriją yra per akis. Nesiūlome kelti algos, dabartinis Pirmininkas ir Valdyba dirba savanorystės pagrindais.
2.2. Jei nesate stiprus buhalterijoje, nesate finansų vadovas ar buhalteris, paprasčiausia peržiūrėti Aiškinamąjį raštą, kur informacija apibendrinta:
2.3 Ką matome Aiškinamajame rašte: Gyventojų Skolos per 2020 padidėjo. Svarbus Aiškinamojo rašto punktas – Įsiskolinimai ir Sukaupti pinigai. Pinigus kaupiame per Kaupiamojo fondo mokestį. Pinigus laikinai prarandame, kai Gyventojas laiku neapmoka sąskaitų (t.y. patiriame Įsiskolinimą).
Matome, kad padidėjo skolos nuo 9314 eur 2019 metais iki 14119 eurų 2020 metais :(.
Prisipažįstame, kad Gyventojų įsiskolinimo klausimo Valdyba visai nesprendė, bet iniciatyvos ėmėsi patys DNSB.eu buhalteriai: 2021 metų vasario mėnesį jie išsiuntė teisines pretenzijas ir kaimynai skolas sumažino:
– Butas A – skola 1068,29 € – sumokėta po pretenzijos siuntimo
– Butas B – skola 979,82 € – sumokėta po pretenzijos siuntimo
– Butas C – skola 690,36 € – sumokėta po pretenzijos siuntimo
– Butas D – skola 635,08 € – sumokėta po pretenzijos siuntimo
– Butas E – skola 554,92 € – sumokėta po pretenzijos siuntimo
– Butas F – skola 1444 € – sumokėta po priminimo
– Butas G – skola 2362,87 € – dar nesumokėta po pretenzijos siuntimo
2.4 Kaupiamasis fondas padidėjo.
Ačiū ankstesnei Valdybai, kad pradėjo rinkti Kaupiamąjį fondą, o gyventojams – kad sutiko mokestį bent šiek tiek padidinti Visuotinio susirinkimo 2019 05 26 metu. Per 2020 metus Kaupiamasis fondas padidėjo 24171 eur. Nuo 54369 iki 78530 eur. Iš kaupiamojo fondo nėra išleistas nei vienas euras, nes kaupiame Ilgalaikiam Remontui, kurio planą pristatysime gegužės mėnesį ir išdiskutavę – balsuosime.
2.5 Yra dar viena gyventojo pretenzija namo bendrųjų objektų remontui dėl lietaus vandens daromos žalos, 2110,64 eur, įtrauksime į balandžio mėnesio mokėjimo lapelius, bus ~20 eur per butą:
Dokumentus susipažinti pateikiame per nuorodą, ačiū 75 buto gyventojams, kad suremontavo ir sumažino butams ir fasadui lietaus vandens daromą žalą:
2.6 Ačiū, kad dauguma butų savininkų sumokėjo sausio ir vasario mėnesio lapeliuose įrašytas Bendrojo naudojimo objektų (stogo) remonto išlaidas. Liko dar vienas trečdalis įmokos kovo mėnesio lapeliuose ir būsime atsiskaitę. Tuo pat metu renkame dokumentus tiems kaimynams, kurie turi pretenzijų dėl stogo darbų kokybės, pagerinimo rizikos ir garantijų (dokumentai renkami ir pateikiami, mokomasi, kaip darbus organizuoti ir įforminti ateityje).